Google+ mavisce paylaşımlar: Kıssadan hisse

20 Haziran 2009 Cumartesi

Kıssadan hisse

Bir arkadaşımın e-mail yoluyla gönderdiği bu yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.


Profesör Konferans vermek üzere salona girer.
Salon, ön sırada oturan bir seyis dışında tamamen boştur. Konuşup konuşmama konusunda tereddüde düşen profesör sonunda tek dinleyicisine sorar: "Buradaki tek kişi sizsiniz. Size göre konuşmalı mı, yoksa konuşmamalı mıyım?" Seyis, “hocam ben basit bir seyisim, siz bilirsiniz." der, "fakat ben ahıra gelseydim ve bütün atların kaçıp bir tanesinin kaldığını görseydim, yine de onu beslerdim.” Bu sözlere hak veren profesör konferansına başlar. İki saat kadar sonra konuşması bittikten sonra kendini mutlu hissetmektedir. Dinleyicisinin de konferansın çok iyi olduğuna dair onayını işitmeyi arzu ederek sorar: ”Konuşmayı nasıl buldunuz?” Seyis saygıyla gülümser: “Hocam size daha önce de basit bir adam olduğumu ve bu konulardan pek anlamadığımı söylemiştim. Ama madem fikrimi sordunuz, arz edeyim: ahıra gelip de biri dışında tüm atların kaçtığını görseydim, onu beslerdim. Ama kaçan atların yemi de dahil bütün yemi ona verip hayvanı çatlatmazdım.”

1 yorum :

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Ziyaretin ve tavsiyen için çok teşkr ederim canım haklısın ama benimde yemeğin tam ortasına isim yazmakta pek hoşuma gitmiyor hiç hoş durmuyo zaten öyle bile çalıyorlar malesef yüzsüzlük dizboyu...
Elişlerine bayıldım emeğine sağlık..kocaman sevgiler